3 października, 2024

Jimmy Web

Blog

Organizowanie konkursu a loterii – czy są różnice w postępowaniu?

Różnorodne akcje promocyjne, takie jak loterie i konkursy to sprawdzone sposoby na zwiększenie sprzedaży. Wiele biznesów z nich korzysta, bo widocznie zwiększają więzi marki z jej odbiorcami. Umiejętnie zorganizowana akcja może w znaczny sposób poprawić wizerunek marki i sprawić, że zapisze się ona pozytywnie w świadomości klientów. Zanim jednak będziemy mogli cieszyć się tymi korzyściami, musimy zatroszczyć się o kwestie organizacyjne. Jak one wyglądają w przypadku organizacji konkursu i loterii i w czym zaznaczają się różnice?

Konkursy promocyjne Warszawa a organizowanie loterii – kilka słów o zasadach

Należy zdawać sobie sprawę, że oba te procesy mają zupełnie inny kształt i wymagają innego podejścia. Do podobieństw zdecydowanie zaliczymy korzyści, jakie daje przeprowadzenie akcji. Zarówno organizowanie konkursów, jak i organizacja loterii:

  1. wspiera wprowadzanie na rynek nowych produktów
  2. może zwiększyć sprzedaż produktów już istniejących
  3. zwiększa interakcję z odbiorcą
  4. buduje lojalność w stosunku do marki
  5. pozwala zwiększyć ogólną rozpoznawalność marki

W przypadku loterii mamy do czynienia głównie z czynnikiem losowym. To przypadek decyduje o tym, jak rozdzielona będzie dana pula nagród. W praktyce więc każda osoba, biorąca udział w akcji ma takie same szanse na wygraną. Z nieco inną sytuacją mamy do czynienia w przypadku konkursu. Tutaj, aby wygrać nagrodę, należy wykonać zadanie, określone przez organizatora. Może to być np. odpowiedzenie na pytanie, zrobienie określonej czynności, wykazanie się wiedzą lub umiejętnościami. Kryteria doboru mogą być różnorodne. Ale na czym polegają różnice na polu organizacyjnym i prawnym?

Organizacja loterii promocyjnej a organizowanie konkursów w Warszawie – różnice formalne

Podmiot, który planuje organizowanie loterii w Warszawie, musi nastawić się na spełnienie wielu kryteriów; są one zdecydowanie bardziej złożone, niż te dotyczące konkursów. Wszystko wynika z faktu, że konkursy promocyjne według prawa nie są grą losową. Loteria, jak łatwo się domyślić, zalicza się do tej grupy, co oznacza, że organizator musi stosować się do zasad zawartych w ustawy z dnia 19 listopada 2009 roku o grach hazardowych. Jakie konsekwencje się z tym wiążą?

Organizowanie loterii promocyjnych wymaga uzyskania odpowiedniego zezwolenia. Mowa o zgodzie udzielonej przez dyrektora Izby Celnej. Podmioty, które o to nie zadbają, muszą liczyć się z problemami natury prawnej. Będziemy musieli także opłacić zezwolenie oraz skonstruować komisję. Wśród jej członków musi znajdować się przynajmniej jedna osoba, mogąca pochwalić się uprawnieniami nadanymi przez Ministerstwo Finansów.

Konkursy sms organizacja oraz loterie – postaw na współpracę ze specjalistami

Niezależnie od tego, czy interesuje cię organizacja konkursów, czy zorganizowanie loterii, warto skorzystać z profesjonalnej pomocy. Bywa bowiem, że ta łatwiejsza forma promocji, a mianowicie konkurs, z czasem rozrasta się tak, że staje się… loterią. Dzięki współpracy z doświadczoną firmą nie pogubimy się we wszystkich tych niuansach. Skuteczne akcje promocyjne pomoże nam zorganizować m.in. DCN Direct.